arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

سامسونگ از  گلکسی  Z Fold۳ با رتبه IPX۸ و پشتیبانی از قلم S و دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد+تصاویر 

همانطور که انتظار می‌رفت، سامسونگ پرچمدار تاشو گلکسی Z Fold۳ فولد را در رویداد Unpacked خود معرفی کرد. نسل سوم گوشی‌های فولد دارای رتبه IPX۸ برای مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از S Pen در کنار دوام، صفحه نمایش و افزایش عملکرد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همانطور که انتظار می‌رفت، سامسونگ پرچمدار تاشو گلکسی Z Fold۳ فولد را در رویداد Unpacked خود معرفی کرد. نسل سوم گوشی‌های فولد دارای رتبه IPX۸ برای مقاومت در برابر آب و پشتیبانی از S Pen در کنار دوام، صفحه نمایش و افزایش عملکرد است.

 گلکسی  Z Fold۳  

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از جی اس ام آرنا، سامسونگ گلکسی Z Fold۳ با رتبه IPX۸، پشتیبانی از قلم S و دوربین زیر نمایشگر معرفی شد و گلکسی Z Fold۳ دارای بیش از ۷.۶ اینچ Dynamic AMOLED ۲X با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز نسبت به نسخه قبلی خود است، اما اکنون دوربین سلفی به جای اینکه پشت حفره پانچ قرار گیرد، زیر نمایشگر راه پیدا کرده است و Z Fold۳ را به اولین گوشی سامسونگ با یک دوربین UD تبدیل کرده است.

سامسونگ  

سنسور این محصول UDC فقط دارای رزولوشن ۴ مگاپیکسل است، اما دارای بزرگترین پیکسل ۲.۰ میکرومتر از همه دوربین‌های روی برد و دیافراگم f/۱.۸ است. استفاده موردنظر آن بیشتر تماس‌های ویدئویی است، زیرا شما یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی f/۲.۲ را در یک سوراخ پانچ روی صفحه جلویی دریافت می‌کنید و البته می‌توانید با دوربین اصلی در فولد۳ نیز سلفی بگیرید.

سامسونگ از  گلکسی  Z Fold۳ با رتبه IPX۸ و پشتیبانی از قلم S و دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد+تصاویر 

در مورد صفحه جلویی، این گوشی دارای محافظ مورب ۶.۲ اینچی و محافظ گوریلا گلس ویکتوس است، اما در حال حاضر نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را نیز به دست آورده است. هدایت گلکسی Fold۳ با چیپست ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ است و این گوشی به طور کامل از مودم خود برای ارائه پشتیبانی از Sub۶ و mmWave ۵G استفاده می‌کند.

زیر نمایشگر 

این دستگاه با ۱۲ گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی UFS ۳.۱ همراه شده تا از عملکرد روان سیستم عامل اندروید ۱۱ با روکش One UI اطمینان حاصل شود. نکته ناامید کننده این است که، Z Fold۳ تقریباً دارای همان دوربین است که سخت افزار مشابهی با مدل قبلی دارد و در حالی که واحد اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/۱.۸ و اندازه سنسور ۱/۱.۷۶ اینچ (پیکسل ۱.۸µm) بد نیست، واحد فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل f/۲.۲ با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتر و به ویژه دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی f/۲.۴ با ۱.۰ کوچک پیکسل‌های میکرومتر و زوم ۲ برابر کاملاً قدیمی به نظر می‌رسد. برای روشن‌تر شدن ماجرا، جالب است بدانید که گلکسی نوت ۹ دارای ۱۲ مگاپیکسل F/۲.۴ با همان اندازه پیکسل بود و در سال ۲۰۱۸ عرضه شد.

دوربین اصلی دارای Dual Pixel AF و OIS است، در حالی که دوربین تله فوتو دارای OIS است. متأسفانه شایعات مربوط به فوکوس خودکار روی دوربین فوق عریض نادرست بود. نکته مثبت دیگر این است که کل پنل پشتی توسط یک گوریلا گلس ویکتوس پوشانده شده است.

ساخت Z Fold۳ به وضوح پر افتخارترین دستاورد سامسونگ است. این شرکت همچنین یک قاب آلومینیومی Armor در این گوشی استفاده کرده است، که باید از هر چارچوب آلومینیومی دیگری که شرکت تولید کرده است دوام بیشتری داشته باشد. پنل محافظ روی صفحه نمایش داخلی نیز سخت شده است و اکنون می‌تواند در برابر ضربات، بیشتر مقاومت کند.

سامسونگ همچنین موفق به کاهش اندازه‌ها شده و Z Fold۳ را کمی جمع و جورتر از مدل قبلی خود طراحی کرده است. وزن این محصول نیز کمی کاهش یافته است، اما در وزن ۲۷۱ گرم، تاشو جدید چیزی جز یک تلفن سبک نیست.

متأسفانه، ظرفیت باتری نیز کمی کاهش یافته و به ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت (از ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت در Fold۲) رسیده است، اما شارژ همچنان با توان ۲۵W وایرلس از طریق PD، بی سیم ۱۱W و ۴.۵W شارژ بی سیم معکوس به پایان می‌رسد.

سامسونگ از  گلکسی  Z Fold۳ با رتبه IPX۸ و پشتیبانی از قلم S و دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد+تصاویر 

مسلماً بزرگترین تغییری که Fold۳ ایجاد می‌کند پشتیبانی از قلم S Pen است، این گوشی می‌تواند S Pen Pro و نسخه جدید S Pen Fold Edition را انتخاب کند، یک لوازم جانبی منحصر به فرد که دقیقاً برای نیاز‌های Z Fold۳ ساخته شده است. این دستگاه کمی کوچکتر از S Pen Pro و فاقد بلوتوث است.

همانطور که در مورد گلکسی S۲۱ Ultra اتفاق افتاد، Fold۳ شکافی برای S Pen ندارد، بنابراین باید یک قاب مخصوص تهیه کنید که یک مورد اضافه می‌کند. رابط کاربری در این محصول بهبود یافته است، بنابراین تقسیم صفحه نمایش بین چندین برنامه و تعامل با آن‌ها آسان‌تر است. همچنین یک مینی منو برای تغییر سریع برنامه بدون رفت و برگشت با دکمه‌ها یا اشاره‌ها وجود دارد.


این محصول در سه رنگ مختلف  مشکی فانتوم، سبز فانتوم و نقره‌ای فانتوم به فروش می‌رسد. این دستگاه در نسخه‌های ذخیره سازی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود و قیمت اولیه آن در اروپا ۱۷۹۹ یورو یا ۱۵۹۹ پوند تعیین شده است. پیش سفارشات در حال حاضر باز است و فروش آن از  ۲۷ آگوست آغاز می‌شود. فقط برای مقایسه، این قیمت‌های اولیه ۱۵۰ یورو/۲۰۰ پوند کمتر از قیمت Galaxy Fold۲ در زمان عرضه است.

نظرات بینندگان